2015. július 18., szombat

Collen Hover: Losing Hope

Fülszöveg: Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Colleen Hoover, New York Times sikerlistás szerző valósággal megbabonázta olvasóit a Hopeless-szel. A történet egy hányatott sorsú lányról, Skyról szól, aki összetalálkozik rég elvesztett gyermekkori barátjával, Dean Holderrel. A fiú segít a sokkoló családi múlt feltárásában, így Sky végre elcsitíthatja magában a mély sebet hagyó emlékeket és érzéseket.
A Hopeless Sky szemszögéből mutatta be az eseményeket, a Losing Hope pedig bepillantást enged Dean Holder történetébe, akit régóta kísért a kislány elvesztése. Úgy érzi, kudarcot vallott, amiért nem tudta őt megmenteni. Holder életét beárnyékolja a megbánás és a bűntudat. Sohasem hagyott fel Sky keresésével, mert úgy érzi: ha megtalálná, tovább tudna lépni végre. Arra viszont nem számított, hogy a találkozás pillanata még kínzóbb fájdalmat hoz.
Holder a Losing Hope-ban meséli el, hogy a tizenhárom évvel korábbi események miként hatottak az ő és családja életére, s hogyan lett magányos küldetés számára a lány megmentése. A végleges gyógyulást azonban csak a Sky iránt érzett szerelem hozhatja el…

Kedvcsináló:
Azt hiszem leszoktam arról, hogy a könyveket csak olvassam. Addig lehet „csak” olvasni, amíg nem vagy elég érett (?) ahhoz, hogy fel is fogd. Jó nem azt mondom, hogy eddig csak zombi módban futattam a szemem a betűkön, de az olyan kemény témákat, amit a Losing Hope is boncolgat kerültem. Oké, olvastam például a Csillagainkban a hibát, de azt megpróbálták a hatalmas siker miatt tini regénnyé nyilvánítani (és én jóval később olvastam, mint az átlag) ezért nem ugyanaz. Nem azt mondom, hogy nem komoly témákkal foglalkozik az utóbbi könyv, mert a halál igenis komoly téma, de valahogy mégis más érzést ad, mint a Losing Hope. Azt viszont szögezzük, le mielőtt jönnek a gyűlölködő kommentek, szeretem a Csillagainkban a hibát!
Szereplők:
Ami a szereplőket illeti, odáig vagyok. Mind humorosak, és emberiek. Nem tudom ti mennyire láttatok/olvastatok/hallottatok olyanról, hogy egy férfi sír. De nem ettől volt igazán élethű karakter.  A vágyai nem olyanok, mint a legtöbb könyvben… Ő csak egy lányt szeretne megtalálni, hogy végre megnyugodjon.
Ami Hopeot azaz Skyt illeti… Nos… Ő az a tipikus karakter, akit meg kell fejteni (legalábbis a Losing Hopeban) Ha a két kötete egybe vesszük akkor szerethető, szintén valós karakter. De most csak a második kötetről van szó. Az érzései úgy teljesen összeállnak, és a reakcióinak van értelme. De így egy kötettel furcsa lánynak tűnik.
Karen, hm… Karen. Nem tudom, de nekem egy olyan…Megosztó. Részben jó, amit tett, hogy megmentette Hopeot de ezt máshogy is intézhette volna. Nem vagyok ügyvéd, de három vallomás ellene már elég nem? Ha Hope nem számít akkor kettő. Nem volt teljesen átgondolt döntés az biztos…
Hope vagy Sky, ahogy tetszik apja egy nagyon beteg ember! Hogy tehet ilyet a testvérével, a lányával és a szomszédkislánnyal.  Az az indok amit Lessnek mond. Azzal hálózza be, hogy segíthet valamiben ami Hope javára válik. Arról az emberről nem lehet jót írni.  Véghezviszi, azt a szörnyűséget aztán ajándékokkal próbálja feledtetni. De legalább a végén megkapja, amit érdemel, igaz saját akaratából.
Six amennyit szerepel ebben a kötetben az egy üzente illetve Sky néha emlegeti.
A történet:
A történet eleje egy tipikus, NA regény, de aztán a felénél el kezd beindulni. Tele fordulatokkal és meglepetésekkel. IMÁDOM! Van benne szerelem, események, szarkasztikus humor és nagyon komoly témák. Kell ennél több egy regénybe? Talán egy vicces szereplő... Ja, az is megvan. Six, eredeti nevén Seven (a six magyarul hatot a seven hetet jelent). Egyszerűen tökéletes a regény. Nem azt mondom, hogy nincsenek hibái a regények, mert vannak, de az írónő elfeledteti ezeket a hibákat a regény előnyeivel.
Kinek ajánlom: Nem értek egyet a regény hátulján szereplő sorolással („Minden nőnek felsőkorhatár nélkül”) szerintem azért itt is van egy alsó és egy felső korhatár. Azoknak fog tetszeni, akik szeretik az, NA könyveket és elég éretnek, tartják magukat, hogy megértsék a regényt, de annyira még nem idősek, hogy ne értsék Skyt és Holdert.
Mikor: Vigyázat! Pár napos olvasmány! Vizsgaidőszak, és kemény hét közben tilos! Én személy szerint pár nap alatt kiolvastam mind az első mind a második kötetet. Hosszú vagy sima hétvége, mindegy, de legyen legalább 2 napod, amikor senki nem zargat!
Értékelés:


képek: www.moly.hu www.pinterest.com 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jol csinalod a velemenyed kifejteset egybol kedvet kaptam mindhen konyvhoz..velemenyeztel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Remélem tetszeni fognak a könyvek. Az eddigiek amikről írtam nekem mind a szívemhez nőttek de tervezek írni olyan könyvről is ami nem a kedvencem. :)

      Törlés