2015. július 21., kedd

Kedvenc könyvadoptációs szerelmes párjaim

Nemrég nézegettem a képeket Pinteresten és mikor már a sokadik könyves-filmes páros képbe botlottam azt mondtam elég! Most összeírom mindenki kedvenc párjait. Egy tag is formálódik a fejemben, De egyelőre csak leírom a tipikus párokat. Mindenki kedvenceit, akik láttán elolvadnak a képernyő előtt, vagy olvasás közben érzékenyülnek el...






A párokat semmiféle sorrendben nem rangsorolom, mert sajnos nem tudnék választani.

Bella és Edward
Kezdjünk egy klasszikus párral. Jó nem teljesen klasszikus, de már van egy fajta kultuszuk. Bella és Edward szerelme még szép is lehetne, vérfarkasok, vámpírok félvér kisbabák és egyéb természetfeletti dolgok nélkül. Mondjuk, akkor Edward normális lenne (tekintsünk el attól, hogy valószínűleg halott is) és minden lány körülötte ugrálna. Talán még élvezné is. Rá se nézne Bellára, mert nem érezné az „illatát”. Nem zárkózna el, minden hétvégén részegen fetrengene a házukban. Na, jó nem. De azért a zárkózós dolog igaz. Ők lennének a „menők” (mármint Cullenék). Most, hogy így levezettem nem szeretném, hogy Bella és Edward normális pár legyen. Bár az furcsa, hogy Jacob egykori szerelme lányába lesz halálosan szerelmes. Azért lett bestseller ez a könyv, mert tele van abnormalitással, de Bella helyébe mégis bele tudja képzelni magát minden reménytelenül romantikus leány.

Rómeó és Júlia
Ha már az abnormálisnál tartunk… Egy pár, akik nem a „lényük” miatt számítanak nem hétköznapinak.  Oké, Ők nem igazán az a filmes pár, akikről fent írtam, de nem hagyhattam ki. Két család viszálya közepette születik egy halálig tartó szerelem. Valljuk be egy kicsit brazil szappanopera hangulat. De Shakespeare olyan jól leírja a gondolatait, hogy ez nem érdekel senkit. De a végén feleszmélünk, hogy nem lesz „Happy End”.  Azért az sem hétköznapi tett, hogy halált tettet Júlia, aztán megöli magát a szerelme erre Ő is öngyilkos lesz.


Peeta és Katniss
Ők az egyik pár, akiket a legjobban vártam. A szerelmük olyan körülmények között született, amiben más csak arra gondolna, hogy, hogy élje túl. Valami ilyesmit mondott Peeta

is az egyik interjúban. De ami a legjobb, hogy nem volt kiszámítható a történet. Illetve csak egy kicsit, viszont Gale is játszott az idegeinkkel. Most akkor Őt szereti Katniss vagy Peetát? Persze kialakulnak érdekes, és kínos helyzetek a szerelmi háromszögből. Katniss és Peeta kapcsolata nem éppen hétköznapi a sok harccal, viadallal és a körzetek lázadásával.


Tris és Négyes
Szégyellem bevallani, de a könyvet még nem olvastam és a filmnek is az első részét láttam. Jobb
ötletnek tartom, hogy ha róluk még nem írok csak majd miután elolvastam és megnéztem az összes részt.


Hazel és Augustus
Sokadszorra írom le, de hát azokat a párokat szeretjük, akik nem normálisak. Csakhogy Hazel és Gus kapcsolata nem a „jó” abnormális kategóriába tartozik. Hazel a rákkal már alapból „más, mint a többiek” , de amikor szerelembe esik egy féllábú metafora dohányossal az a tetőpont. Gus humora ellensúlyozza a regény amúgy borongós hangulatát. A könyvet később olvastam, mint az átlag így már megvolt egy tinédzseres varázsa, ami szintén csak abban segített, hogy a könyv ne legyen olyan sötét hangulatú. Mindenki azt hisz, hogy Hazel fog meghalni. Aztán jön a nagy, BUMM. De a kapcsolatuk még ezt is kiállta. Mármint nem Gus halálát, hanem az utolsó
időszakot.
Remélem tetszett az én kis sziporkázásom. Nem akarok senkit megbántani, bár ezzel nem is igazán lehetne. Csak leírom a véleményemet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése