2015. szeptember 8., kedd

Tea, tea és még több tea!

Bárcsak kiolvastam volna a Csokoládét. De nem ez történt, sajnos még mindig van belőle 100 oldal, aggodalomra semmi ok rajta vagyok az ügyön. Azért muszáj írnom, mert van valami, ami teljesen megbabonázott. Nem, nem egy könyvről van szó, hanem egy olyan valamiről, amit az emberek forró vízbe tesznek, van zöld, fekete, gyümölcsös, fűszeres, csokis és mindenféle, amit az emberek ki tudnak találni. Igen cukorral és citrommal néha tejjel készül. Igen tökéletes egy téli estéhez egy jó könyv mellé. Igen, a teáról van szó. Nem kell, félni nem egy egész bejegyzést fogok kitölteni az elmélkedésemmel a teáról. Egy tag és egyéb dolog is lesz és könyvekről is esik néhány szó. Annyit tudok ajánlani, hogy hozz egy bögre teát és olvasd el, ha téged is ámulatba tud ejteni a pohárból gőzölgő bódító illat és kellemes meleg.


Az egész bejegyzés kiváltó oka egyetlen egy darab tea volt. Most is itt illatozik mellettem a drága. De előbb a történet rólam és a teákról az elmúlt 2-3 hétben. Mindig szerettem a teákat. Reggel egy pohár esetleg kettő. Nézetek furcsának, szenilisnek (bár embere válogatja, de állítólag a hozzám hasonlók voltak kisebbségben a váltásom előtt) de úgy ittam a teát, hogy volt egy nagy kanna és abba áztattam bele egy filtert, utána már csak öntögetni kellett. Van, aki úgy csinálja, mint én van, aki egy filtert használ poharanként. De vannak olyan kivételek, akik egyik csoportba se sorolhatók, mostanában én is ilyen vagyok durván az utóbbi 2-3 hétben és pontosan tudom, hogy miért.

Nem azért csinálom, mert „divat” vagy esetleg sznobság. Egyszerűen kipróbáltam az íze miatt, és mert sokak szerint finom mások undorodnak tőle, egyszóval megosztó. Ez pedig egy szokás, ami az angoloktól ered, tea és tej kombináció. Bizony, jól olvastad tea és tej! Eleinte én se voltam oda az ötletért, de aztán volt egy nyári délután egy Youtube videós tejes teával és egy meggyőző barátnő. Tulajdonképpen én vetettem fel, hogy próbáljuk ki, de azt hittem nemet mond. Nos. végül beleegyezett és én meg neki is estem a vízforralónak és kutakodtam egy kicsit a neten. Annyit tudtam, hogy eredetileg fekete teával isszák, de én valami különlegesebbet akartam (igen elsőre) és
láttam, hogy sokan gyümölcsteával szertik mert olyan, mint a turmix. Előkaptam két epres filtert és mehetett rá a forró víz, két kanál cukor és a tej. Ezt követte a döbbenet majd a szerelembe esés. Azóta ha egyedül iszom a teát és nem a kannából, akkor mindig megtartom, az első arányokat csak a filter változik. Ittam már fekete teával, mangóssal és még csokissal is. Nagyon finom a mentás és jázminos zöldteával. De eddig a legjobb mindenképpen a mézes Rooibos volt (remélem így írják). Tényleg mintha kevésbé édes éppen jó méz és lágy tej elegye lett volna a tea karakteres ízével. Mint egy mézes tea tejjel :D. Azt hisze,m egy ideig nem fogom elhagyni a tejet és kísérletezek sokféle más ízzel. Kitudja, talán holnap találok chips ízű teát és még az is ízleni fog tejjel. Bár ez elég valószínűtlen, de hátha.

Miután eleget zagyváltam egy pohár teáról és arról, hogy milyen finom rátérek az érdekesebb részre. 10 másodperccel az első korty után tudtam, hogy keresnem kell egy taget és lám bele is botlottam egy teás könyves tagbe. Itt találtam: Firkász, számomra ismeretlen oldal, ismeretlen szerkesztővel, de megnyerő stílussal. Viszonylag messze áll tőlem ezért is jó élmény olvasni egy más szemléletű lány életét és gondolatait.

Instant tea, avagy a legrövidebb könyv, amit idén olvastál
Hm… Talán a Rómeó és Júlia, vagy a Rossz voltam Antonio Ferrara tollából. Nem tudom… Nem
hosszú egyik könyv sem, sőt. De a Rómeó és Júlia egy reggel volt, a Rossz voltam pedig egy nap. Akkor legyen a Rómeó és Júlia.

Zöld tea, avagy egy könyv zöld borítóval
 Zöld borító? Nem akarom az útvesztőt írni mert Alíz is azt írta szóval legyen Rick Riordantől Villámtolvaj. Nem igazán zöld inkább olyan sötét színek keveredése zöldes derengéssel.

Forró citromos tea mézzel, avagy egy könyv ami átmelengeti a lelked
Átmelegnet? Ha ez alatt azt kell érteni, hogy melegséggel tölt el az olvasása akkor a Harry Potter és a Halál ereklyéi. Ez a könyv olyan nekem, mint a bolondnak a kedvenc ápolója (érdekes hasonlat nem?). Ha bármi bajom van, vagy ha egyáltalán nincs könyvem, akkor mindig ezt veszem le a polcról.

Ötórai tea, avagy egy könyv, amit angolul olvastál
Nem szorul különösebb magyarázatra, de még nem olvastam angolul könyvet.

Gyógytea, avagy egy könyv, amit nem élvezetből, hanem muszájból olvastál el
Az összes kötelező a Két Lotti és a Rómeó és Júlia kivételével. Tüskevár, Egri csillagok, Aranyember, Szent Péter esernyője…

Fekete tea, avagy egy akciódús könyv, amin, soha de soha nem tudtál elaludni
Egy könyvön se aludtam még el. De ha olyan könyv kell, amit le se tudtam tenni hiába volt már hajnali 1-2 akkor a Viharszívű Mya Mavis Kemese Fannitól. Nem vagyok oda a magyar könyvekért (kivétel Fejős Éva össze műve) de Fanni olyan jól ír, hogy nem is hiányolom a sok amerikai giccset. Bár ebbe a könyvbe nem is illene.

Jeges gyümölcstea, avagy egy igazán hamisíthatatlan nyári kaland
A nyári olvasmányról mindig a Toszkánai Nyár jut eszembe amit Elizabeth Adler álmodott meg. Nem meglepő, hogy nyáron játszódik, Toszkánában. Valamikor kora tavasszal olvastam mégis szinte kedvem volt fürdőruhát venni is érezni a naptej illatát.

Kalinka Szamovár, avagy egy könyv, amit csak az alkohol tudott volna elviselhetővé tenni
Hm…,Ha nem írhatok, kötelezőt akkor mondjuk Vámpírnaplók körülbelül a harmadik kötettől L.J. Smith olyanokat írt, hogy csak kerekedett a szemem. Példának okáért Elena valami angyal vagy
szellem, vagy valami ilyesmi volt teljes valóban, de beszélni nem tudott csak repülni. Na, itt csuktam be a könyvet. Nekem ez sok. Nem bírtam kiolvasni a sorozatot. Ellenben a Stefan naplóját most is szívesen olvasom, pedig a sorozatot már nem nézem olyan nagy lelkesedéssel Nina nélkül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése