2015. október 25., vasárnap

Harry Potter és a legendás bárd meséinek megfigyelése

Neeem, még nem olvastam el a sorozatot (újra). De nyugalom tervezgetem! Csak hát az a fránya lista olyan hosszú… De nem ez a lényeg. Harry és társai még nem hagytak el hosszabb időre, nincs olyan nap, hogy ne gondolnék a történetre (már csak azért is, mert ott csücsül a Halál ereklyéi a polcomon, borítóval felém). Illetve most már nem csak az a borító szemezget velem. Igen az olvasnivalóim listája tényleg hosszú, de ezt a két rövidkét könnyen beiktattam a többi közé. Rövid Harry Potter? Igen olyan is létezik, bár relatív, hogy mi a rövid és mi a hosszú. Már egy ideje bent voltak a Lírás kosaramban az oldalon csak mindig halogattam a vásárlást, mert nem voltam biztos a dolgomban, „az a másik könyv is kéne, de az ott meg annak a sorozatnak a folytatása, amit elkezdtem” stb.


A nem hétköznapi vásárlás…

Nem kell arra gondolni, hogy valami történt egyszerűen csak nagyon eltért a szokásaimtól. Először is, ahogy beléptem az Alexandrába (alapból inkább Libris vagyok, de ez volt kéznél) rögtön a gyerekesebb (végül is nem teljesen gyerek) részleg felé mentem. Ott a szememmel kerestem a Harry Pottert, igen megvan, de hol vannak a kiegészítő kötetetek? Igen ebbe a sorba nincs, eggyel lejjebb? Persze nem ezért volt más, hanem inkább a meglepő céltudatosságom miatt. Csak úgy bementem, hogy most keresek valamit a Hp eszembe se jutott. Jelnek tekintettem (hiába nem vagyok spirituális alkat), hogy csak 1-1 példány volt és az is csak két könyvből. Felmarkoltam, mint egy gyűjtögető mókus az utolsó szem mogyorót és futottam vele a pénztárhoz. Az egyiket még aznap, a másikat kicsit nehezebben a kevésbé cselekményes története miatt 2-3 nap alatt végeztem ki. Ezek is úgy kerültek a polcomra, hogy véletlenül se felejtsem el ezt a történetet, ami gyerekkoromtól kezdve
velem tart.

A könyvekről

Két kötetet vettem, ahogy fent írtam, mert csak az volt. Az egyik a Bogar Bárd Meséi a másik pedig a Legendás Állatok És Megfigyelésük. Amire nagyon kíváncsi voltam az a Bogar Bárd meséi. Kicsit csalódott voltam a rövid mesék miatt pláne, hogy ilyen kevés van de Dumbledornak sikerült kiengesztelnie a kommentárokkal, amik néha hosszabbak voltak magánál a mesénél. Igazából, ezekből a könyvekből nem lehet szereplőket kiemelni és leírni, mert vagy egyenként kezdem el elemezni a meséket (ezt nem szeretném) vagy azt csinálom, mint most. A másik könyv több mágikus állatka pontos leírását és jellemzőit tartalmazza. Egy durván 100 oldalas könyvről van szó, ami kicsit hasonlít egy biológia tankönyvhöz, persze érdekesebb tananyaggal. Minden legendás állat le van, írva pontosan néha van mellette egy kis rajz és persze Harryék kommnetjei. Tetszettek ezek a kis megjegyzések csak nagyon kevés volt belőlük így egy pár helyen a könyv nekem egy kicsit száraz volt. Persze a mesék mindig is jobban megfogtak, mint az állatok. .

Bogar bárd és a morbid meséi

Persze nem vártam Bogyó és Babócát de azok a mesék tényleg inkább szól felnőtteknek, mint gyerekeknek. Illetve a nagy részük. De vannak benne nagyon édes és valamilyen szinten tanulságos mesék is. A mesék általában arról szólnak, hogy vannak a muglik és ők utálják a varázslókat. Nos a varázslók pedig tesznek ellene és ez a mese. Vagy éppen a muglik buták ezért ki kell őket oktatni vagy túl kell járni az eszükön. Persze értem én, hogy egy varázsló gyereknek nem lehet azt mondani, hogy a muglik jók mert sok varázsló ellenzi őket. Dubledor ezt ki is fejti valahol.


Tanuljunk mindenféléről, aminek nem tudjuk kimondani a nevét!

Igen, vannak olyan teremtmények, amiket nem sikerül kiejtenem. Nagyon jó a könyv elején az a pár rész ami a könyv használatot és a bestia fogalmát mutatja be. De a legjobb mindenképpen Albus Dumbledor előszava. Örülök, hogy Rowling mindkét kötetbe beleszőtte Dumbledort mert nagyon hiányzott már az igazgató úr! De a Bogar Bárd meséivel ellentétben nem ez az egyetlen különlegesség a könyvben. A kezünkben forgatott példány elméletileg Harry eredeti könyvének valósághű másolata. Ezt Dumbledor is megemlíti az előszóban mondván így személyesebb és szórakoztatóbb. Én teljesen egyet értek csak kevésnek találom a firkákat. Van egy rész, amikor 15-20 oldalon keresztül csak a „száraz” tények vannak.

Kinek ajánlom: Minden rajongó muglinak és varázslónak
Mikor: MINDIG!



Értékelés:

 ” Ahhoz, hogy pótolhatatlan légy ,mindig különlegesnek kell lenned.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése