2015. november 24., kedd

Az én TOP 10 idézetem

Az idézeteket ma már egy borzalmasan rövid kereséssel el lehet érni akár a Facebookon is. Persze ott olyan idézetek vannak, mint „Minden perc új esély ara, hogy mindent megváltoztass” ez szép, de sajnos nem igaz. Persze, megvan a lehetőséged a változásra, de teszem azt matek óra közepén talán jobb nem felkiáltani, hogy mától vegetáriánus leszel. Igen számtalan lehetőség van a változtatásra, de van, egy pont amint túl már nem lehet. Igen, nagyon lehangoló és nagyon száraz, de így van. Ne értsetek félre, szeretem az idézeteket, de inkább csak a könyvekből származó kevésbé lelki fröccs szagúakat.

Összegyűjtöttem 10 olyan idézetet, ami megmaradt bennem, és amit szeretek. Előtte egy kis közlemény. Mostanában nem lesz könyves poszt, illetve nem arról a könyvről a mit olvasok, mert most nem olvasom a könyvet, hanem keresem. El kell mennem a könyvtárba egy könyvért, de erre mostanában nincs esély. Majd keresek valamit, amiről még nem írtam, de elég friss ahhoz, hogy írjak róla. De vissza a témához…


10.  „Zord békülést hoz e mogorva reggel,
          Fejét a nap se dugja ki nekünk.
          Ezt megvitatjuk még a többiekkel,
          Aztán kegyelmezünk és büntetünk:
          Mert még regékbe sincsen arra szó,
          Mit szenvedett Júlia s Romeo.”
(William Shakespier- Rómeó és Júlia)

Azért ez került a tízedik helyre, mert ez volt az első részlet, amit megtanultam a színdarabból. Komolyan, előbb tudtam ezt, mint más a Hamlet ominózus „lenni vagy nem lenni” részletét. Lényegében ennyi, más kötődésem nincs hozzá, de nekem ennyi bőven elég is.

9. „A féltékenység a köznépnek való – mondta tárgyilagosan. – Azoknak, akiknek csak ritkán és olyan kevés jut a gyönyör morzsáiból, hogy kénytelenek rajta úgy veszekedni és marakodni, mint koldusok egy darab kenyérhéjon.”  (Anthony Capella- A jégkirálynő)

Maga a könyv abszolút kedvenc. Annyira elvarázsolt a Francia udvar és az ott folyó élet, hogy a könyv (ami egyébként elég vastag) alig tartott néhány napig. Az idézte pedig azért tetszett meg, mert teljesen igaz. Akinek mindene megvan, nem féltékenykedik, mert ha valamit elveszít, szerez belőle másikat.

8. „Gatsby hitt a zöld fényben, a mámorító jövőben, amely pedig évről évre mind messzebb távolodik tőlünk. Ha kisiklott is a kezünkből, mit számít? – holnap még gyorsabban futunk, s a karunkat még messzebbre kinyújtjuk…
Hogy majd egy reggelen…
Így törünk előre, hajózunk az árral szemben, mely szakadatlanul visszasodor a múltba.” (F.Scott Fitzgerald- A nagy Gatsby)

A nagy Gatsby is az egyik kedvencem, bár ez szinte az összes könyvre vonatkozni fog, amit leírok. A filmben is elhangzott ez a részlet csak kicsit átírva természetesen. Nem tudom miért fogott meg annyira ez az idézet, de határozottan kedvenc.

7. „– Élek – szólalok meg.
– Mi van? – méltatlankodik a fejét rázva. 
– Élek. Ha összekevered a like (szeret) és a love (szerelem) betűit, ki tudod rakni, hogy live (él). 
Használhatod arra, amit érzel.” (Colleen Hoover-Hopeless)

Ez a könyv talán legromantikusabb része. Igen az a legromantikusabb része, mikor nem tudja 
kimondani egymásnak a két szereplő, hogy szeretlek.

6. „Elvégre a holnap az már egy másik nap.” (Margaret Mitchell-Elfújta a szél)

Nem volt kérdés, hogy Scarlett ikonikus mondata bekerül a listába. Teljesen igaz, hogy a holnap már másik nap, de nem szabad ezzel halogatni a dolgunkat. Huh, ez szájbarágós lett.

5. „Mondhatom, nincs nagyobb gyönyörűség az olvasásnál.”  (Jane Austen- Büszkeség és balítélet)

Ez is kötelező elem volt a listán. Egy mondta, ami olyan gyönyörűség, mint az olvasás ;)

4. „Mindig azt hittem, hogy az első napok voltak a legnehezebbek. Tévedtem. Az utolsók azok.” (Leiner Laura- Szjg. Örökké)
Nem kimondottan jellemzi a könyvet, de annyira megható és a jelenlegi hangulatomhoz nagyon passzol.

3. – A kíváncsiság nem bűn – mondta –, de ha nem vigyázunk, bajt hozhat ránk… (J.K.Rowlling- Harry Potter és a tűz serlege)

A könyvek közül ez az egyik nagy kedvencem. Nem tudtam kedvenc idézetet választani, mert 2-3 vetekedett szóval sorsoltam. Ez nyert.

2. -Ha maradsz, bármit megteszek érted, (…) ha azt akarod, hogy hagyjalak békén, azt is megteszem. (Gayle Forman- Ha maradnék)

Szintén kedvenc idézet, de mégse a legkedvesebb. Az az első lesz. Azért szeretem annyira, mert gyakorlatilag ez határozza meg a következő regényt.

1.- Lily? Ennyi idő után is?
   -Örökké (J.K.Rowlling- Harry Potter és a halál ereklyéi)

Kell ehhez hozzáfűzni valamit? A Lily&Piton páros mindig is a kedvencem volt. Nem kell megmagyaráznom, hogy miért ez a kedvencem ugye? Már a könyvben is imádtam őket, de a filmmel lett igazán teljes (leszámítva Lily szemét… az csalódás volt).



Ezek lettek volna az én kedvenc idézeteim. Persze van még egy pár de lássuk be ki tud választani és legfőképp leírni. Igen tudom az utolsó kép enyhén nyálas de nekem tetszik. 

1 megjegyzés: