2015. december 7., hétfő

50 könyv- egy év (vagy még annyi se)

SIKERÜLT! Életem első könyves kihívása, (ami persze még nem az a „csoportos” volt) sikerült! Biztos sokan hallottatok róla. A lényege, hogy ötven könyvet kell elolvasni egy év alatt.  Ez egyszerűnek tűnik ugye? Igen ez még a könnyebbik része, a nehezítés, hogy vannak kritériumok. Persze nem olyanok, hogy ettől az írótól és kiadótól nem olvashatsz, semmit az úgy értelmetlen lenne. A kritérium alatt most azt kell érteni, hogy egy tétel egy tulajdonságra összpontosít. Ígérem lesz értelme, ha lejjebb olvasol. De most még hadd örüljek egy kicsit. Azért is örülök, mert jóval a határidő lejárta előtt végeztem (2015. január 10-én kezdtem el az első könyvet tehát 2016. január 10-ig volt időm) de még túl is teljesítettem. Viszont hiába olvastam el eddig plusz két könyvet is csak most lett hivatalos, hogy kiolvastam az utolsó kikötéshez passzoló könyvet is. De nem húzom tovább az időt… Nézzük, hogy milyen is számomra ez a kihívás.


Valószínűleg jobban tenném, ha tanulnék, de úgy vagyok vele, hogy amit eddig megtanultam bőven elég ráadásul amúgy se tudnék több anyagot a fejembe tuszkolni. Inkább kikapcsolódok a laptopom és egy bögre tea társaságában a kedvenc zenéimmel. Tökéletesen hangzik nem? Még nem döntöttem el, hogy leírjam e mind az ötven könyvet, de szerintem nem fogom. Minek untassalak titeket, ha ki tudom emelni a (bármilyen okból) „fontosabbakat”. De kezdjük az elején.  2 könyvet szeretnék kiemelni. Az egyik az első a másik pedig az utolsó könyv, amit olvastam a kihívás keretében.

Az első könyv, amit idén olvastam: Kemese Fanni- A viharszívű Mya Mavis
Ez a sorozat a kedvenceim közé tartozik, mert végre találtam egy olyan sorozatot, akarom mondani trilógiát, amin nem, érzem azt a tipikus magyar varázst, ami a legtöbb könyvnek jól áll, de sajnos van egy pár, aminek nem. Arra akarok kilyukadni, hogy végre egy sorozat, ami ugyanúgy lehetne angol, orosz vagy akár kínai, is mint magyar. Valószínűleg az apokalipszis hangulat teszi, de nem mondanám meg, hogy magyar.

Az utolsó pedig: Michael Cunningham- Az órák
Azért ez került a végére, mert ez volt az a kritérium, amihez nehezebben találtam könyvet, mint a többihez. „Egy Pulitzer-díjas könyv”. Nem tűnt nehéznek csak hát akkor még nem tudtam milyen könyvek nyerték el a nemes díjat. Sokáig kutattam olyan könyvek után, amik érdekelnének. Persze mindezt december elején pánikolva mert nem találtam semmit, amit nem olvastam vagy tetszene és nem ezer oldalas. Igen, bízom magamban de azért egy ezer oldalas könyvet egy hónap alatt a legnagyobb sulis hajtás közepette nem mertem bevállalni. Végül összeszedtem néhány könyvet, ami belefért az időmbe és talán érdekelne is. Na, körülbelül 7 könyvet gyűjtöttem össze és az elején soknak is tartottam, hogy úgyis megtalálom azt, ami a legjobban érdekel (Kisvárosi életek) de örülök, hogy szorgalmas voltam. A könyvtárban nem, hogy a fele nem volt meg, hanem 6 darab könyvet nem találtam meg és egyet is csak úgy, hogy rákerestem a gépen. Azt is úgy eldugták mintha valami pótolhatatlan dolog lenne, amit a szabályok miatt ki kell rakni, de amúgy nem, akarják senki kezébe adni. De nagyon jól jártam, hogy nem találtam meg semmi mást. Nagyon tetszett Az órák és érik is benne róla egy bejegyzés csak annyira sokkoló könyv, hogy ezt tényleg kell emésztgetni.

Tulajdonképpen mást nem is akartam leírni. Talán még azt, hogy a jelenlegi olvasmányaim állapota, hogy áll. Siralmasan. A könyvtári túrámról megint 10-15 könyvvel tértem haza, de abból is egy számított Az órákon kívül. Stephen King állítólag legdurvábbra sikerült könyve (durva= legeslegeslegijesztőbb amitől nem tudsz aludni). Ezt elég sok ember mondta, már de ami meggyőzött az a Jóbarátok. Igen, a jóbarátok. Van egy rész, amiben Joe és Rachel veszekednek, hogy melyik a jobb könyv a Ragyogás vagy a Kisasszonyok. Értelemszerű, hogy ki melyikre tippel. Na, már most megegyeznek, hogy mindketten elolvassák a másik könyvet. Idáig minden oké, de mikor Rachel kéri Joetól a Ragyogást Ő (Joe) a hűtőből veszi ki. Hogy miért? Mert annyira megijedt tőle, hogy berakta a hűtőbe. Tudom ez egy külső szemlélőnek nem jelent semmit, de én, aki sokadszorra nézem, végig az össze évadot egy kicsit megszeppenek attól, hogy a Ragyogástól még Joe is megijedt, Rachel pedig krumplinyomóval védekezik. Nekem ezek mind intő jelek és mivel Az órák is eléggé komor hangulatú volt bár nem teljesen ebben az értelemben, bizonytalan vagyok. Az első 50 oldalt már kiolvastam, de ott még nem komoly semmi, épp most kezd valami alakulni és én este a halálos csöndben teljesen egyedül a házban nem szeretném olvasni (persze nem lennék végig egyedül inkább csak délután, de már olyankor is sötét van). Szóval eléggé úgy néz ki, hogy halasztva lesz, mondjuk nyárig, de január 16-ig biztos. Most inkább valami könnyedre vágyom (figyelem szóvicc várható) ami olyan, mint a habcsók, erősen kacsintgatok Papp Diána Szerdán habcsókja (hatalmas poén volt) felé. Majd meglátjuk, de a Ragyogástól tényleg eléggé elrugaszkodom.

Hamarosan karácsony és már készül a karácsonyi filmes lista is, de lehet, hogy azt már csak 20-24 környékén rakom ki, hogy tényleg karácsony előtt legyenek karácsonyi bejegyzések. Már csak durván 2 hét, ezt már fél lábon is kibírjuk nem? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése