2016. február 1., hétfő

Könyves beszerzések (Tél)

Még kettővel ez előtt ígértem ezt a bejegyzést és most fel is teszem. Fantasztikusan tudok fogalmazni nem? A lényeg tulajdonképpen ugyanaz, mint ott csak most nem szépségápolásról, hanem könyvekről lesz szó. A beszerzéseket itt is decembertől a napjainkig kell számolni. Lényegesen többet fogok írni mivel a könyvekből is több van. Bejegyzés még nincs egyikről se (illetve egy darab kivétel van itt) mert még nem olvastam őket.  Ami a sokszínűséget illeti, lesz itt minden. Fantasy, bulvár, komoly témájú...

Először azokkal szeretném kezdeni a miket a karácsonyra kapott utalványon vettem (ebből 4 darab van) utána pedig jöhet minden más (amit inkább össze se számolok).

 Tudor Hushpush- A kviddics évszázadai
Már régóta fájt rá a fogam, de eddig nem találtam a Libriben (vagy csak nem kerestem eléggé) karácsonykor is egyetlen egy példány volt kirakva a polcra. Érdekes, hogy ezekkel a Harry Potter kiegészítő kötetekkel mindig így vagyok.  Mindig mindenből csak egy példány van vagy még annyi se. Ahogy fent írtam elolvasni még nem olvastam csak belelapoztam ebbe sajnos Harry féle firkák, nincsenek de ábrák annál inkább. Nem túl vastag és gyanítom olvasmányosabb lesz, mint a Legendás állatok és megfigyelésük.

Jodi Picoul- A nővérem húga
Sajnos az élmény egy icipicit már el lett rontva, mert láttam a filmet. Részben azért is vettem meg. A film nagyon tetszett, a könyv pedig csak jobb lehet. Kemény témák, egy olyan körítéssel, ami akár hétköznapi is lehetne. Egy kislány „fellázad” a szülei ellen, hol nem történik ez meg? Az viszont, hogy mi készteti erre, teljesen átalakítja az egész történetet.


Holly Madison- Lenn a nyúl üregében
Tudom. Bulvár könyv. Playboy nyuszis. Először a borítója fogott meg. Aztán elolvastam és tetszett. Különös vonzódást érzek a piszkos kis titkok iránt, és ez a könyv tele van ilyenekkel.  A villa sötét és nyomasztó felébe enged betekintést, egy mindennapjait ott töltő személy szemszögéből. Nem árulok
el nagy titkot, ha elmondom, hogy ez a szemszög Holly Madisoné.

Holly Smale-Geek Girl 3. (A lány, aki távolról tökéletes)
Az kötet is megtalálható a listában, de most csak a karácsonyi utalványos könyveket sorolom. Erről a könyvről még kevesebbet tudok írni, mert még a második részt se olvastam el. Ha minden igaz Harriet New Yorkba költözik és zűrök támadnak a kapcsolatában is. Nagyon tetszett az első rész, mert megnevettet és annyira könnyed, hogy teljesen kikapcsol és ellazít.

Ezt a négy könyvet vettem karácsonykor, most pedig azokat írom le amiket szülinapomra kaptam (hiába van időrendben karácsony előtt) ebből lesz 3 darab.

James Dashner- Tűzpróba
Ahogy már említettem egy könyvet olvastam a listából, ezt. Két barátnőm találta ki, hogy ők most együtt vesznek nekem ajándékot. Az egyiküktől ezt kaptam. Nagyon tetszett és külön örültem, hogy filmes borító (hiába akadtam ki az első rész filmváltozatától) az első is úgy volt meg így passzolnak. A könyvről itt olvashatod az értékelésemet. Többet nem is szeretnék róla írni.

James Dashner- Halálkúra
A másik barátnőmtől pedig ezt kaptam. Mivel a tűzpróba enyhén sokkolt nem mertem bele kezdeni ebbe, mert az úgy már sok(k) lett volna. (Helyette inkább Lakatos Leventétől olvastam a LoveClubbot ami mint kiderült még rosszabb választás volt. Hiába tetszett ez még több emészteni valót hagyott maga után)


Johanna Basford- Titkos Kert
Tulajdonképpen nem könyv. Illetve nem olvasni való könyv. Hanem színezni való. Igen ez egy felnőtt (!) Színező, ami sok aprólékos munkát és odafigyelést igényel és cserébe nyugalmat ad. Nekem sokat használt, tényleg nyugtató hatással van az emberre.

Már nincs is más hátra, mint a „csak mert könyvmoly vagyok” címkével vásárolt könyvek

Madeleine Roux- Asylum A bolyongó lélek
A cím árulkodó, nyílván szerepet játszik benne egy elmegyógyintézet is. Azóta kutatom mániákusan az ilyesmi könyveket mióta láttam Edgar Allan Poe egyik könyvének megfilmesítését a Stonehearst elmegyógyintézetet. Annyira tetszett a sötét hangulat, az egyszerre modern mégis visszamaradott orvosi világ, hogy bármikor képes vagyok újranézni, de a könyvet még sajnos nem találtam meg.  A történet lényege, hogy egy kollégiumnyi diákot bezárnak egy régi pszichopata bűnözőknek otthont adó, ám ma már „biztonságos” épületbe. Persze a szereplők kutatnak (ki ne tenné?) és találnak is nyomokat satöbbi, satöbbi.

Leigh Bardugo- Árnyék és csont
Nos… Ezt a könyvet részben a borítója miatt vettem meg, és persze az orosz hangulat miatt, mert még nem olvastam hasonlót. Még aznap 10-15 oldalt olvastam, de mellett még volt egy másik könyvem ezért félre tettem és sajnos ott is maradt. Régen olvastam fantasyt talán majd megjön hozzá úgy igazán a kedvem.


Rainbow Rowell- Fangirl
Nem, az Eleanor és Parkot nem olvastam! Nem is tervezem, mert hallottam néhány meber véleményét és nem nyerte el a tetszésemet. Viszont a Fangirl már annyi helyen szemezett velem, a youtube-on, a külföldi könyveknél és minden elképzelhető helyen, de amíg nem volt magyar addig le tudtam magam beszénli. Áma amikor megláttam… Muszáj, volt. Nekem a magyar borító annyira nem tetszik, mint a külföldi, de láttam már rosszabbat is.

Holly Smale- Geek Girl 2. (A lány, aki mindig mindent félreért)
Hát izé… Ez az a borító, ami nem tetszik… Egy nyelv van rajta… mármint, a lány kidugja a nyelvét és olyan… Furi. Maga a könyv biztos, hogy jó az első részből kiindulva, de akkor is… Harriet most is mindenféle helyzetbe keveredik (gondolom) és ismét nem tud feltétlenül egyedül kimászni belőle (gondolom) a könyv hátulján nincs semmi, ami utalna, a cselekményre szóval csak találgatok.

Már csak két könyv maradt, amiket megint csak kaptam valamire…

Tish Jett- Mindig sikkesen!
A francia nők világa mindig is érdekelt. Szeretem a francia filmeket, írókat, parfümöket, ruhákat MINDENT! Ezt az egész francia dolgot Coco Chanelnek sikerült elindítania bennem, akiről már írtam is a blogon és készülőben van a második rész. Ebben a könyvben minden megtalálható, ami egy francia nőhöz és a környezetéhez tartozik.

Horthy Miklósné- Napló
A végére hagytam a legmegosztóbbat. Horthy személye máig nincs tisztázva, hogy fekete vagy fehér. Nem is szeretnék véleményt nyilvánítani. Egyszerűen csak el szeretném olvasni, hogy milyen volt bezárva lenni, teljesen elvágva a külvilágtól, úgy, hogy kint egy egész  világ háborúzik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése