2016. március 12., szombat

Bookworm Tag

Itt találtam a taget. Nincs is igazán hozzáfűznivalóm kezdjük…

Do you remember how you developed a love for reading? / Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Arra, hogy konkrétan mikor jött a könyvmoly érzés, nem. Viszont arra igen, hogy mióta az eszemet tudom (komolyan nem emlékszem, hogy máshogy lett volna bármikor is) anyukám hurcolászott a könyvtárba. Az elején még csak képes könyvek, aztán nagybetűs pár oldalas olvasmányok majd egyre komolyabb könyvek és ez az egész eljutott odáig, hogy azt mondtam: „Én a felnőtt részre megyek”. Nos, azóta rendszeresen járok könyvtárba és/vagy Libribe, Lírába stb.
Where do you usually read? / Általában hol olvasol?
Hol nem? Mármint mindenhol lehet olvasni. Kocsiban, buszon órák előtt, alatt és után is. Sok ismerősöm elfárad vagy épp rosszul lesz az autóban való olvasástól, de én szerencsére nem. Fogalmam sincs, mit csinálnék azokon a hosszú utakon.
Do you prefer to read one book at a time or several at once? / Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Változó Mármint úgy nem olvasok egyszerre több könyvet, hogy elolvasok ebből x oldat utána pedig a követező könyvből olvasok. Így nem szeretek, mert sokkal jobban bele tudom élni magam ha nem azon jár az agyam, hogy vajon mi történik a másik kötetben. Úgy viszont szoktam olvasni, hogy van egy könyv, amit egy időre félreteszek (jelenleg ez a Ragyogás) és majd visszatérek hozzá hosszabb kihagyás után.

What is your favourite genre? / Melyik a kedvenc műfajod?
Hmm… A thrillereket, a történelmi regényeket és a tipikus nyálas YA/NA könyveket szeretem. De persze ott vannak még a horror témájú könyvek, amelyekből van egy-két rossz, de emellett számtalan gyöngyszem is. És nem hagyhatom ki a disztópiákat sem… Azt hiszem ennyi.
Is there a genre you will not read? / Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Ennyire nem vagyok válogató, általában minden jöhet. Viszont a krimikkel hadilábon állok, nem az én világom.
Do you have a favourite book? / Van kedvenc könyved?
Nem szeretem, amikor ezt kérdezik tőlem, mert egy konkrét könyv, nincs ami kiemelkedik a többi közül. Minden könyv, amit olvasok akkor egy ideiglenes kedvencem lesz, de aztán leülepszik és csak egy pár marad meg végleg. Ezen a listán vannka Stephen King és J.K. Rowling könyvek is, egyszóval elég eltérő mind.
What is the longest book you have ever read? / Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Gondolom sokan válaszolták még azt amit én is fogok. George R.R. Martin Tűz és Jég dala.
What was the last book you bought? / Milyen könyvet vettél utoljára?
A bejegyzés írása közben érkezett meg két könyvem. Az egyik Böszörményi Gyula- Leányrablás Budapesten a másik pedig Kody Keplinger- The Duff című könyve.
Do you prefer library books or buying books? / A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Mindkettőnek megvan a maga varázsa és illata. A könyvtárnak és a könyvesboltoknak is van egyfajta hangulata, atmoszférája (én leginkább a Libriét szeretem). De talán a vásárolt könyveket, egy picit jobban, mivel ha tetszik a könyv, akkor jó érzés lesz később rápillantani a könyvespolcon. Viszont a könyvtár kiküszöböli azt, hogy megvegyek egy könyvet, ami például borító alapján tetszik, de a tartalma nem… Mindenesetre maradjunk annál, hogy a vásárolt könyveket jobban szeretem.
What are you currently reading? / Jelenleg mit olvasol?
Ahogy már leírtam félig meddig Stephen King Ragyogását és Holly Smale- Geek Girl című sorozatának harmadik kötetét.

Where do you buy your books? / Hol veszed a könyveidet?
A kedvencem a Libri de a legújabb könyveimet a Könyvmolyképző weboldalán vásároltam.
Do you ever pre-order books? / Előrendeltél már valaha könyvet?
Hogyne! Az igaz, hogy olyankor az egész rendelésre várni kell, de ez nem szokott zavarni. Amit még külön szeretek az előrendelt könyvekben, hogy ha az Elit Team címke rajta van, akkor jár hozzá egy külön számozás is. Eddig a legjobb szám nálam a 002. Annyira büszke voltam J
How many books do you buy a month? / Hány könyvet veszel havonta?
Változó. Általában 1-10 terjed…

How do you feel about second hand charity shop books? / Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Van egy pár antik könyvem és szeretem őket, mert máshol nem lehet olyan kiadással beszerezni, pláne olyan jó áron. Ennek ellenére viszont nem igazán szoktam antikváriumba járni.
Do you keep your read and to-be-read books together? / Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Persze, a könyvespolcon nincsenek szétválasztva.
Do you plan to read all the books you own? / Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Igen, talán lesz rá időm. Mármint egyre csak gyűlnek a könyvek és annyi másik jó könyv van még, és persze ott vannak a könyvtári könyvek…
What do you do with books you own that you know won't be re-read? / Mit csináls azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Hogy-hogy mit? Semmit. Mit kéne vele tennem? Odaadni nem fogom senkinek, mert senki sem tudja úgy szeretni, mint én. Az eladásnál is ez a helyzet. A harmadik lehetőség pedig nem is létezik számomra.


Have you ever donated books? / Adományoztál már könyvet?
Igen. Például a könyvtárnak, iskolai vásárokon (tudjátok amikor „elcserélheted” a dolgokat)
Have you ever been on a book buying ban? / Volt már könyvstopod?
Nem és őszintén meg se szeretném próbálni. Könnyebb azzal élni, hogy nem próbálom meg, mint azzal, hogy nem sikerült.
Do you think you own too many books? / Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
A kortársaimhoz mérve igen. Más könyvmolyhoz, szerintem nem.
Amit most hallgatok: Jess Penner-Life is Rosy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése