2016. május 8., vasárnap

Magyar VS. Külföldi borítók

Mivel még a közelében sem járok a könyvemnek, gondoltam megcsinálom az egyik régebbi ötletem alapján az új bejegyzést. A Facebook oldalamon már említtetem, most írásba is foglalom. Már volt bejegyzés, amiben a magyar és a külföldi bejegzéseket hasonlítottam össze, országunk javára. Most megfordítom és a szerintem könyvhöz nem illő vagy egyszerűen nem szép magyar borítókat párosítom az igényesebb más nyelvű kiadással. Persze nem a borító alapján kell ítélni, de kivel nem fordult már elő, hogy egy szép illetve ronda borító miatt olvasott/ nem olvasott el egy könyvet?


Kezdjük egy olyan hibával (?) amit, mára már kijavitottak, sok könyvmoly nagy szerencséjére. Ez pedig nem más, mint John Green Alaska nyomában című könyve. Őszintén nem tudom mit gondolhatott a magyar tervező. Ezzel szemben a külföldi borító szerintem fantasztikus! Letisztult, nem akar több lenni, mint ami: egy könyvborító! Persze az új borító a kedvenceim közé tartozik, de a régivel nem olvastam volna el.




Szintén egy olyan könyv jön, aminek van egy másik sokkal jobb kiadása is. Ez a könyv Stephen Kingtől a Carrie. Én a szebbik borítóval olvastam, csak a molyon láttam a másikat. Hát nem tudom… ott Carrie inkább hasonlít zombira, mint bosszúszomjas gyermeklelkű lányra. 











Félreértés ne essék, szerintem a magyar borító se ronda. Viszont az eredeti abszolút viszi a pálmát. Tulajdonképpen a borító miatt szereztem meg Rainbow Rowell Fangirl című könyvét, így nyilvánvaló, hogy bekerül a listába.














Nem ítélek borító alapján. Ezért is vittem haza ezt a könyvet a könyvtárból. Viszont sokra nem jutottam vele. Nem azért mert annyira zavart volna a borító, sokkal inkább a történet nem volt az én stílusom. Persze szívesebben vettem volna kézbe ha nincs rajta egy ronda piros magas sarkú és egy hal… A címe: Anne Marshall Zwack – Diplomacák nyomában.








A végére hagytam egy örök kedvencemet. Nem túl hosszú, rettentően kicsi (legalábbis az én kiadásom, ami szerintem a legszebb a magyar társai között). Viszont a borítója, amit a leginkább meg lehet találni, elront mindent. Több szép külföldi kiadás is volt, de én a véleményem szerint legjobbat kiválasztottam a fellelhető F. Scott Fitzgerald álatl írt Nagy Gatsbyből.








Amit most hallgatok: Nem rajongok kimondottan a Kelemen Kabátban együttesért de a legújabb számuk első hallásra a kedvencem lett.

Amit most olvasok: Tegnap fejeztem be a Lady Elizabeth-et most nagy valószínűséggel Edgar Allan Poe egyik válogatása következik (ahogy az instagarm oldalamon láthattátok is, ha nem a fiókomat itt tudjátok megnézni- Figyelem, személyes fiók nem a blog számára létrehozott.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése