2016. július 1., péntek

Kiera Cass: Párválasztó történetek 2.

Talán most először fordult elő velem, hogy nem érdekelt, szépnek tűnök vagy sem. Ugyanis annak éreztem magam.
Nem véletlenül vártam eddig ezzel a bejegyzéssel. Akkor legyen most egy kis Párválasztó túladagolás. Nem rég a filmről írtam, most akkor következzen a második kiegészítő kötet. Elöljáróban annyit, hogy nem túl vastag, sok benne az emészteni való, de egy eseménytelen délelőtt (vagy akár esetemben, egy eseménydús) és már ki is olvastad. A szerkezetéről még gyorsan itt a bevezetőben, hogy ne nézzen ki olyan furcsán J Szóval, a borítón mindössze két cím van. A királyné, A kedvenc. Én is azt hittem mikor megvettem, hogy akkor most olvasok egy jót Amberly királynéról és Marlee történetéből is többet megtudok. Aztán belelapoztam és még négy meglepetés várt rám. Volt még egy történet, ami A szobalány címet viselte. Ez szólt Aspen és Lucy kapcsolatáról, illetve a kialakulásáról. A két kedvencemet a végére hagyom, ezért most inkább áttérek, a Mi van velük című kis szösszenetre. Ez leírja, hogy mi is lett Kriss, Natalie és Elise sorsa a párválasztó után. Celeste mint a legtöbb embernél nálam is egy igen változó karakter volt. Viszont így, hogy olvastam egy kicsit az Ő szemszögéből, mert igen ez a következő nagyobb rész (konkrétan A megérkezés, A csók és A távozás) megint átalakult egy kicsit. Még mindig sajnálom a könyvvégében lévő fordulatot (amit nem írok le mert ÓRIÁSI SPOILER). Azt hittem már nem lehet jobb… Aztán elolvastam Az igazi utánt. America és Maxon tökéletes pár az esküvő után is…



A királyné

Akkor most egy kicsit részletesebben. Nem hittem, hogy Kiera Cass ilyen jó író. El tudja érni, hogy megkedveljem azt, akit a Párválasztóban ki nem állhattam. Igen, Clarkson királyról van szó. Nem mondom, hogy beleestem (ellenben a fiával) de egy kicsit jobban belelátok a fejébe. Ennek ellenére nem értem meg a tetteit és egyebek. Viszont Amberly a hatalmas pozitívum csak úgy alapból. Éretem már, hogy miért olyan jó királynő és anya valamint anyós. Összességében tetszett a történet bár már itt lehetett látni Clarksonban az uralkodó hajalmot, nem épp a jó értelemben. De annyi biztos, hogy valamikor az elején szerette Amberlyt. Nagyon.


A kedvenc

Jaaj… America szemszögéből is szörnyű volt Marlee és Carter büntetése, de így… Kikészültem tőle teljesen. Még most se tudok kerek egész mondatokat fogalmazni. Viszont a szerelem, ami köztük van, és ahogy létrejött. Fantasztikus. Egyértelműen a kedvenc pár America és Maxon után. Tetszett, hogy felváltva olvashattam a lebukásuk előtti és utáni időket. Egyik pillanatban Marlee szép ruhában, kisminkelve nézi Americát és a herceget az ablakból a következőben pedig, megtépázva, megfosztva mindentől egy cellában ül, és azon gondolkozik, hogy a szerelme él e még egyáltalán. De a vége egyszerűen… Annyira jó a tudat, hogy ők voltak az elsők. Nem mondom el, hogy miben, mert szintén spoiler de megéri elolvasni ;)

Celeste Jelenetei

Nem volt ő olyan rossz, mint amilyennek elsőre tűnt. Annyit elárulhatok, hogy Americában már az elejétől kezdve vetélytársat látott. Három jelenetet olvashatunk az ő szemén keresztül. Ebből a legjobb és legszívmelengetőbb (létezik ilyen szó?) mindenképpen, az utolsó A távozás volt. Ott már előre látta a Párválasztó végkimenetelét. De a legjobb akkor is a befejezés. Ezt olvashatjátok idézetként a bejegyzés elején.

A szobalány

Hm…Szóval nem mondom, hogy nem szeretem a Lucy+Aspen párost. De nem is a kedvenceim. Inkább olyan elmegy kategória. Persze, aranyosak meg romantikusak, de valahogy nekem az egész olyan távolinak tűnt Aspentől.

Az igazi után

AZ EGÉSZ KÖNYVBEN A LEGJOBB! Annyira, hihetetlenül szép pár America és Maxon és annyira, hihetetlenül jó lett ez a rész. Itt is a vége a legeslegjobb. Mivel már megjelent a negyedik rész, sőt hamarosan az ötödik is megfog, nem árulok el nagy spoilert azzal, hogy lesznek kis hercegek, hercegnők a fiatal Schreave párnál. Ennek is köze van a befejezéshez J

Mi van velük?

Erről nem igazán tudok mit írni. Persze, jó volt olvasni róluk, de számomra kihagyható lett volna. Inkább vevő lettem volna még egy kicsi America és Maxonra vagy a Woodwork házaspárra. De persze jó kiegészítője volt a könyveknek így is.

Kinek ajánlom: Nyilván annak, aki olvasta a Párválasztó legalább első három kötetét.

Értékelés:

Amit most olvasok: Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

Amit most hallgatok: Ismét csak egy playlist a Spotifyról


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése