2016. január 18., hétfő

Lakatos Levente: LoveClub

A lányok lényegesen kegyetlenebbül élcelődnek az emberen, mint a srácok. A fiúk egyértelműen tudtodra adják, ha bajuk van veled, míg a csajok hátulról támadva, színjátékba ágyazva kezdik ki a lelkedet.
Mostanában a komoly vagy éppen beteg könyveket úgy vonzom, mint könyvmolyt a Libri. Ott volt Az Órák, most pedig Lakatos Levente LoveClub című könyve. Első próbálkozásom volt vele, de már az előtt szimpatikus volt (mármint Levente), hogy elolvastam volna a könyvét. Talán azért mert végre rábukkantam egy olyan íróra, aki tényleg tartja, a kapcsolatot az olvasókkal nem csak megírja a könyvét és esetleg nagy kegyesen elmegy valahova a közelbe dedikálni. Nyílván nem akarok senkire sem ujjal mutogatni ez csak egy kis tapasztalat. De visszatérve a könyvre…
Ismételten mást kaptam, mint amit vártam. Persze most nem volt olyan hatalmas a meglepetés, mert nagyjából tudtam mi vár egy krimiben. Eddig egy krimin se tudtam magam átrágni, hagyjuk figyelmen kívül, hogy inkább thriller, mint krimi. De térjünk rá a lényegre!


A történetről csak röviden
A tiniket és a fiatalokat új közösségi portál tartja lázban. A LoveClub. A könyvben a Facebookhoz hasonlítják, igaz a lényeg azért más. A LoveClubot mindenki partner keresésre használja, az esetek többségében csak 1-2 éjszakára. A könyvben túl sokat nem tudunk meg a portálról csak amit Bloodsmoke20 szemén keresztül látunk. Arról, hogy Ő kicsoda majd lent írok. Szóval minden felhasználó, akik leginkább kiskorúak éli ezt a morbid virtuális életet, aminek első pillantásra semmi köze a cselekményhez. A rendőrség egy sorozatgyilkos után nyomoz és így kerülnek kapcsolatba Bartos Lilivel a fiatal újságíróval, aki pont ezekről a gyilkosságokról szóló cikken dolgozik, anni különbséggel, hogy ő öngyilkosságról tud, ahogy a legtöbb másik ember is. De minden megváltozik, amikor egy barátnőjét meggyilkolják a szobatársa hálószobájában. Akkor jön rá, hogy voltaképpen öngyilkosságnak álcázott gyilkosságok törik meg Magyarország békéjét.  Be is viszik kihallgatni ahol, megismerkedünk Dr. Lengyellel a sorozat névadójával. A kriminálpszichológus sötét múltja fel-fel sejlik a könyvben, de nem igazán tudunk meg róla semmit.  A könyvnek 3 illetve néha, egy-két plusz szemszöge van. Lili, Laura, Bloodsmoke20 és a ritkább esetek (Dr. Lengyel, Bence).

Szereplők

Bartos Lili volt az a karakter, aki legkevésbé kötötte le a figyelmemet a könyv elején, hangsúlyozom az elején. Újságíró palánta kusza kapcsolattokkal és balhés barátokkal. Azt gondoltam, hogy kaptam egy új papírmasé figurát. Persze később rájöttem, hogy nem. Lilinek igenis van személyisége, sőt még saját gondolatai is!

Laura… Az elején az azonos kezdőbetű kicsit összezavart (durván 10 oldalon keresztül) aztán persze leesett a tantusz. Laura is egy se veled se nélküled kapcsolat romjain ül, akárcsak Lili, de a különbség, hogy Ő napi kontaktusba van az exével. Úgy tervezték, hogy együtt dolgoznak az ügyön, de egy baleset folytán a férfi kórházba kerül. Ekkor veszi át Laura a nyomozás vezetését és a titkos fájl megtalálása után, ami Lengyelről szól, ellenszenvvel fűszerezett munka kezdődik Lengyel és Laura csapatában.

Dr.Lengyel Dávid az a karakter, aki úgy férkőzik bele a könyvbe, hogy szinte semmit se tudunk róla. Olyan volt miközben olvastam mintha engem is manipulálni akarna és sikerrel is járt természetesen. Megnyerő modor és titokzatos múlt? Mindez megfejelve talpraesettséggel és az elérhetetlen hűvösséggel? Nekem nagyon tetszett! Persze még vannak amolyan sötét foltok a múltját, a jelenjét és a jövőjét illetően is (nagyon költői nem?). De nem is baj, hogy nem jött minden így egyszerre mert úgyis találkozom még vele a Bomlás és az Aktus lapjai között.

Bence se szerepelt túl sokat a könyvben, de róla (szinte) mindent megtudtunk és (szinte) teljesen lezártuk a történetét Lilivel. Egyébként ő Lili se veled se nélküled kapcsolata, ami újra lángol és édesebb, mint valaha, a világ egy dal satöbbi, satöbbi.

A végére hagytam a legjobbat. Bloodsmoke20 az elején olyan, mint egy fantom. Nem tudunk róla semmit még a nemét se biztosan. Aztán egyszer csak előkerül az Érzékek memoárja. Hát..izé… Beteg. Morbid. Kemény. Ezzel a három szóval le lehet írni mindent, ami benne, van. De a legjellemzőbb a beteg. A gyilkos kalandjaiba, LoveClub élményeibe és a fejébe kapunk bepillantást. Kemény témák, még durvább jelenetek és egy pszichopata szerző. Akit egyébként (szerintem) nem csak a nevelés rontott el, inkább valami beteges hajlam, ami kialakult egy, számomra megfejthetetlen körülmény és ok miatt.  Bloodesmoke20-nak vannak „barátnői” akik kilétéről nem tudunk semmit a nagy csattanóig. (A nevük mellesleg Cicamica és Daemon és egy picit Marcsi is ide tartozik)

Ami a személyes tapasztalatot illeti Leventével, mint íróval engem lenyűgözött. Részletes az tény, de a figyelmemet az egész könyv alatt követelte és nem tudtam letenni, mert félő volt, hogy addig is lemaradok valamiről. Hamarosan indulunk is a Bomlásért  ;)

Kinek ajánlom: Senkinek, aki nem bírja a durvább thrillereket vagy a hasonló sorozatokat. Akinek viszont acél idegei, erős gyomra és hatalmas elszántsága van, csak annyit mondok: HAJRÁ!

Értékelés:


U.I: A külföldi borító, szerintem nagyon durva lett és egy fokkal jobban jellemzi is a könyvet mint a hazaiak.
Képek: Pinterest táblámon 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése